Harminc percnyi alkotás hatása a szorongásra

mandala

Az American Art Therapy Association folyóiratában most 2015 januárjáig ingyenesen hozzáférhető néhány válogatott cikk.  Ezek közül szemezgetve találtam rá a következő kutatásra, mely azt bizonyítja, hogy alkalmanként akár 30 percnyi művészet is hasznunkra válhat.

♥ ♥ ♥

A kutatás vezetői, (Sandmire, Gorham, Rankin & Grimm) a művészeti alkotás szorongásra gyakorolt hatását vizsgálták. A New England egyetem 57  záróvizsga előtt álló hallgatóját random két csoportba sorolták. A művészeti csoportba tartozók 30 percen keresztül dolgozhattak a felajánlott, 5 féle képzőművészeti technika bármelyikével, míg a kontrollcsoport tagjai 30 percig egy teremben ültek, összezárva. Az egyetlen kikötés számukra az volt, hogy semmiféle elektronikus kütyüt nem használhatnak ez idő alatt, a szociális interakciókat viszont egyik csoportban sem tiltották.

A felajánlott művészeti technikák a következők voltak: előre nyomtatott mandala színezése, szabad festés, kollázs, gyurma, szabad rajz. A szorongás mérésére a STAI (Strate Trait Anxienty Inventory, 1970) kérdéssorát alkalmazták. Ez a kérdőív a helyzeti, aktuális és az állandó, vonás szintű szorongás mérésére egyaránt tartalmaz tételeket. A kérdőívet mind a 30 perces ülés előtt, mind pedig azután felvették a diákoknál.

Az eredmények alapján 30 perc alkotás szignifikánsan csökkentette a diákok szorongás szintjét, míg 30 együtt töltött perc erre nem volt képes. A kutatók javaslata alapján az egyetemi oktatás szorongást keltő hatásának csökkentése érdekében fontos, hogy a diákok számára helyet és alkalmat teremtsenek a szabad alkotó tevékenységhez.

A teljes cikk itt olvasható.

Advertisements