(Kreatív) Írásgyakorlatok – 7. hét

What-Good-Is-Gratitude

Egy hét kimaradás után folytatom a népszerű írásgyakorlatok sorozatot. Ma “esőnap” lévén ismét könnyebb lesz begubózva az írással szöszmötölni. Íme a gyakorlat.

♥ ♥ ♥

10 dolog, amiért ma hálát adok

Hálásnak lenni olyan pozitív lelki állapot, amely megvéd bennünket a hétköznapi problémák lelki hatásától, úgymond erősíti lelki immunrendszerünk. A hála a kutatók szerint humánspecifikus érzelem, tehát megkülönböztet bennünket a többi élőlénytől. Modern sikerpályája újabb példa arra, ahogy a pozitív pszichológia újra felfedezi, mindazt amit a különböző vallások már évezredek óta tudnak.

A hálát gyakorolni éppen olyan hasznos tevékenység lelki egészségünk érdekében, mint naponta nevetni, vagy elmélyülten munkálkodni (azaz flow állapotba kerülni). A mai írásgyakorlat akár nap, nap után elvégezhető, úgynevezett hálanapló formájában.

Rövid gondolkodás után írd le azt a 10 dolgot, amiért az adott pillanatban hálás vagy/lehetsz. Nem kell óriási dolgokra gondolnod! Hálára adhat okot például, ha az esőben nem kell kimozdulnod, hanem egy száraz, hűvös szobában élvezheted a borús nap csendjét. Hálás lehetsz a finom ebédért, a kedves munkatársakért, de akár az elmélyült, kemény munkáért is (mert hiszen de jó, hogy van ami lefoglalja a gondolataid!).

A listát nap közben kiegészítheted, többször átolvashatod, ezzel még jobban elmélyítheted a hálaadás kellemes érzését.

Én hálát adok érte, hogy ezt megírhattam, és közben a bébim nyugodtan eljátszott magában! 😉

 

Advertisements