Művészetterápia és az amerikai veteránok – cikkajánló

A National Geographic 2015. februári számában a háború neurológiai következményeiről és az amerikai veteránok művészetterápiás rehabilitációjáról olvashatunk. A megdöbbentően kifejező alkotásokból hoztam már korábban néhányat (ebben a bejegyzésben), most azonban megrázó fotók és történetek is társulnak hozzájuk. Érdemes megnézegetni, elolvasni, meghallgatni őket, és közben elgondolkodni.

♣ ♣ ♣

“Azt hittem, ez valami vicc.Nem akartam részt venni benne, egy, mert férfi vagyok, és nem szeretek cuki kis ecsetekkel babrálni. Kettő, mert nem vagyok művész. És három, mert nem az óvodában vagyunk. Szóval elutasító voltam, és tévedtem, mivel ez fantasztikus. Azt hiszem, ennek köszönhetően kezdtem el kinyílni, és beszélni a dolgokról, és megpróbáltam jobban lenni.” Perry Hopman

veterán maszkok1
Aaron Tam
veterán maszkok2
Robert “Bo” Wester
veterán maszkok3
Jeff Hall
veterán maszkok4
David Griego
veterán maszkok5
Perry Hopman
veterán maszkok6
Chris McNair

A cikk jó példa arra, hogy a művészetterápiás alkotások nem csak az egyén gyógyulását segítik, de a megfelelő médiumon megosztva a traumák társadalmi szintű feldolgozást is támogathatják.(Olvass csak bele a számos komment egyikébe.)

Örülök, hogy ma már ilyen témáról is olvashatunk a National Geographicban.

